Stropptips!

När jag var hos sadelprovaren i torsdags så berättade han för mig att man alltid ska spänna den bakre sadelgjordsstroppen först. För ibland så kan det vara så att sadeln lyfts lite när man spänner sadelgjorden och därför vill man vara säker på att sadeln inte glappar i bak, alltså så ska man "trycka ner" sadeln i bak först genom att spänna stroppen längst bak. Han sa att den främre stroppen egentligen är helt obetydlig då den enda funktionen den har är att den fungerar som en "säkerhetsstropp". Jag hade faktiskt ingen aning om detta, hade du?



/ Lisa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: det är inte så himla mycket jobb faktiskt :)

Jättebra tips!

2012-06-20 @ 17:18:06
Postat av: Isabelle

SV Köpte ett Jockey-schabrak på GHS i vintras, aldrig hört talas om de innan men det ligger heeelt blixtstilla under sadeln och är ganska tjockt utan att verka klumpigt.

Äger inte något Equiline men har ridit med flera gånger, så hiiimla fina, och ligger bra på alla hästar tycker jag :)

2012-06-20 @ 21:00:02
URL: http://dressyrisabelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0